A Cool Color Palette - Sylvia Plath İçin Renk Paleti


Hiç kullandığım bir renk değil hardal. Bir kaç sezon önce moda olduğunu, üniversite buluşmamızda kızların %80'i hardal renkli bir üstle geldiklerinde anlamıştım. Ara ara giysilerde kendisini gösterse de, ev dekorunda fazla yaygınlaşmadı. Oysa evlerine dramatik bir stil katmak isteyenler veya hafiften retro sevenlere çok yardımı dokunabilir hardalın.

Bu aralar Sylvia Plath okuyorum. Yazım tarzımın en çok benzediği yazarmış meğer. Hayat hikayesini biliyordum, ancak ilk kez bir kitabını okuyorum. Babasını küçük yaşta kaybetmiş, belki de bu yüzden depresyona eğilimli olmuş hayatı boyunca. Evli, iki çocuklu, çok yetenekli. Yine de 30'larının başında intihar ediyor. Çocuklarını nasıl geride bırakabildiğini anlayamamıştım, çok üzücü gelmişti hikayesi. Şimdi satırları arasında gezinirken ve her ne kadar ben hiç ünlenmemiş olsam, (hatta yazar da değilim) yazım tarzımızdaki benzerlik şaşırtı beni. Yine de aramızda büyük farklıklıklar var. Hayatımda hiç onun kadar zayıf olmadım. Ben boğa burcuyum, Sylvia Plath akrep. Lacivertten nefret ediyor, hatta bu renkte giyinen erkeklerden anında soğuyor. Bense mavinin tüm tonlarında yok olabilirim. Tüm bu farklılıklara ve deliliğine rağmen, anlaşabileceğim birisi gibi geldi Sylvia Plath. Sonuçta ikimiz de babalar günlerini babasız geçiren kadınlarız. Ne kadar güçlü durursak duralım, korunmasızlığı ve savunmasızlığı iyi biliyor olmalıyız.

Onun için bir renk ve ev seçecek olsam, içinde hardal kesin olurdu. Hiç bir mobilya ve objenin birebir öne çıkmadığı, stili veya pahalı duruşuyla herhangi bir ihtişam sergilemediği ama içinden çıkmak istemeyeceğiniz, eskileri anımsatan bir ev olurdu. Yukarıdaki resimdeki gibi.

Aşağıdaki örnekler de, eğer bu rengi değerlendirmek isterseniz sizler için. Araya mercanı da ekleyin derim.





Hadi araya biraz da mercan katıp, neşelenelim.

A Cool Color Palette - Sylvia Plath İçin Renk Paleti A Cool Color Palette - Sylvia Plath İçin Renk Paleti Reviewed by Arzu Pınar on 6/19/2016 Rating: 5

Hiç yorum yok